[ Pdf Gurindam Jiwa ↠´ young-readers PDF ] by Hlovate Ú formresponse.co.uk

[ Pdf Gurindam Jiwa ↠´ young-readers PDF ] by Hlovate Ú Gurindam Jiwa sebagaimana namanya, begitulah ia lembut membuai jiwa1 Schubert s Serenade5 apa yang memikat dalam tulisan Hlovate, begitu dekatnya watak2 yang dilakarkan dengan dunia sebenar, atau pun anganan yang tak tercapai di zaman persekolahan kolej.
watak2 dilakarkan begitu teliti, dengan details yang cukup lengkap, bukan hanya sekadar kata2 tanpa bukti yang sahih.
untuk pembaca yang buta muzik seperti saya, segala2 wow betulkah ada saya yang hanya mengenali mozart, beethoven ataupun vanessa may secara literal saja begitu terpesona dengan fakta2 baru yang dipaparkan, yang mana jarang dijumpai dalam mana2 novel ketika ini yelah asyik2 keja pejabat, anak datuk blabla jemu jugak.
kesedihan begigtu berbekas, namun kata2 di akhir ju a begitu mendalam ya, ramai yang pandai mengata yang pergi tetap pergi, hidup kena move on tapi sebenarnya ada sesuatu yang kita lupa banyak daripada kita yang mmove on, betul move n lupakan tanpa sedar akhirnya nanti kita akan bertemu di sana.
2 Vendetta4 siapa yang tak kenal dengan Imaen, rasanya sudah faham dengan nukilan beliau saya sendiri agak lambat mengenali beliau lewat karya labyrinth bohemian, yang mana kedua2nya cukup terkesan.
permulaan pembacaan, saya kira balas dendam biasa seorang askar pencen namun, semakin lama semakin manarik dengan pelbagai info mengenai berlian, badan2 khas saya sendiri kurang pasti wujud atau tidak , sindiket2 yang bermaharajalela pelbagai konspirasi yang lebih besar di sebalik dendam tersebut kiranya, cerita ini bukan sekadar dendam D atas kematian isterinya, tapi lebih kepada penjenayahan yang salah menembak mangsa nya, seolah2 menyentuh sisik songsang seekor naga sehingga menghancurkan semuanya sampai ke akar umbi tak dilupakan, titipan pesanan diselitkan begitu bersahaja dalam karya ini.
3 Hati Andriyana5 kali pertama membaca karya kak noor suraya, saya begitu terbuai dengan lenggok bahasanya.
begitu memikat, berbekas tapi masih bersahaja saya kira sedikit kesal kerana saya tidak mempunyai naskhah Tanah Andriyana, maka ada beberapa perkara yang membuat saya tertanya2 namun, masih boleh dihadam difahami sebenarnya.
overall, apa yang saya suka dengan naskhah ini ilmu yang dikongsikan.
pelbagai info baru yang tak perna saya tau atau ambil tahu sebelum ini, diselitkan dalam naskhah inii tidak ksemua penulis yang pandai menukilkan info2 berguna sebegini dalam watak2 novelnya.
maaf cakap, ada antara penulis yang bergelar doktor tapi masih menghasilkan karya2 komedi romantik tanpa cuba mempelbagaikan perwatakkan dengan pelbagai input yang berguna untuk itu, 5 untuk Gurindam Jiwa Ceriteria I Schubert s Serenade Hlovate Schubert s Serenade lagunya penuh dengan kenanganDan dengan kenangan itu cerita ini ditulis.
Ingatan untuk mereka yang pernah hadir dalam hidup sayaIngatan untuk mereka yang pernah bersama melalui waktu itu bersama sayaIngatan untuk lagu lagu yang pernah bertanda dalam hidup sayaIngatan untuk hari hari yang pernah menjadi sebahagian dari hidup sayaMungkin lagunya sedihMungkin ceritanya pun sedihNamun kenangan yang bertanda dalam diri saya,yang datang bersama lagu ini tiada sejarah dan air mata There could be beauty in tragedy, anyway Blurb novel Berkisar tentang Ju a yang bagaikan terpaksa menerima kehadiran Shah dalam keluarganya setelah ibunya berkahwin dengan Uncle Zainal Bukan sebab tak suka dengan perkahwinan itu cuma dia rasa janggal, kurang menggemari tingkah anak ayah tirinya itu Namun seiring waktu yang berlalu, Ju a makin menyenangi kehadiran Shah kerana mereka punya minat yang sama iaitu muzik Kalau Ju a bermain violin, Shah pula mahir bermain piano Jadi kerana cinta yang sama itulah yang buat hubungan mereka makin rapat Malah Ju a mula menyayangi Shah sebagai abangnya Sayangnya saat saat bahagia itu hinggap sebentar cuma Ketika mereka menanti kehadiran baby baru dalam keluarga, Shah pula yang dijemput Ilahi Pemergian abang yang amat disayanginya itu turut membawa ke semua kebahagiaan Ju a Sukar untuk menerimanya namun dia akur Takdir Tuhan itu lebih berkuasa Cerpen yang paling menarik hasil garapan Hlovate Aku suka dengan jalan ceritanya Mudah dan seperti biasa disampaikan dengan cukup santai Aku belajar mengenali dunia muzik yang disisipkan Walaupun ada masanya aku terkial kial untuk memahami muzik apa yang dialunkan DCeritera II Vendetta Imaen Dengan jari aku gali sedikit tanah di tepi nisannya, kukuburkan cincin itu di sisinya Bukan bermakna aku sudah tidak menyayangimu lagi, sampai mati sayang, sampai mati Aku tanam kerana aku ingin bersemadi di sebelahmu Sedangkan apa yang bakal berlaku hari ini, aku sudah tidak pasti apakah nisanku nanti akan menjadi teman nisanmu hari ini adalah titik tanpa pulang lagi Vendetta Blurb novel Pada mulanya aku tak berkenan sangat nak baca kisah ni tetapi bila dah baca bab pertama tak boleh nak berhenti Kisah cinta thriller ni memang mengikat hati Bercerita tentang D yang menjadi pemburu Memburu sesiapa saja yang terlibat dalam satu kes rompakan sebuah kedai emas yang turut meragut nyawa isterinya, Lia Dasyat sungguh penangan cinta Lia pada D.
Jalan ceritanya memang mudah dihadam Banyak juga yang aku dapat kutip daripadanya Cuma aku sangat sangat berharap yang D tak terus membunuh Dendam tak akan bawa kita ke mana Boleh juga aku bayangkan, kalau lah betul betul terjadi kat Negara kita macam ni pastinya tak senang duduk pihak polis kita hehehe Ceritera III Hati Andriyana Noor Suraya Hati Andriyana adalah sisipan kisah cinta dia yang menyimpan seribu rahsia, dia yang menyimpan seribu cerita, dia yang ingin berkongsi sebuah rasa Aliya Manjalara.
Dalam Gurindam Jiwa iniManjalara beritakan tentang rasa hatinyaLalu Fitri Hadi akan mewarnakan citra pertama dia di hatinyaWalau apapun ceriteranya, di pena Noor SurayaKu Fitri masih seorang Qais untuk lailanya dan Raden Andriyana masih seorang puteri Blurb novel Pada mereka yang membaca Tanah Andriyana TA seharusnya membaca cerpen ini pula Kesinambungan kisah HA adalah pelengkap pada TA Mengimbas kembali kisah cinta 4 keturunan yang saling bersangkut paut dalam dua keluarga ini Bermula dengan Andriyana Ku Fitri, Manjalara Joshua, Ali Hakeem Maryam dan terakhir pastinya Aliya Hadi.
Persengketaan antara dua keluarga ini bagaikan tiada akhirnya Dan pertemuan Aliya dan Hadi pula telah menyebabkan sejarah lama diungkit semula Saling menyukai antara satu sama lain tetapi Aliya cukup berhati hati Dia tak mahu perkara lama berdarah kembali.
Aliya dan Hadi berusaha membongkar kisah di sebalik permusuhan dua keluarga bersaudara ini Salasilah keluarga dijejaki dan pastinya harapan mereka untuk melihat keluarga ini bersatu semula Lagipun, bolehlah nanti Hadi masuk meminang Aliya hik3 lalala5 P aku tinggalkan buku unleash the night seketika bila ternampak buku ni kat atas rak buku ni melambai lambai minta untuk dibaca lagi Heeeesetelah aku tamatkan buku ni sekali lagi, aku tersilap bagi bintang rasanya aku tak tahu kenapa aku just bagi tiga bintang pada waktu dulu mungkin masa aku baca tu aku bergaduh dengan masalah kut hahahacerita pertama seperti biasa mesti air mata aku bergenang di birai mata bila baca bab bab yang nak habis memang tak dinafikan hlovate terar hasilkan karya dan buat pembaca terus bermain dengan perasaan huuuceritera dua, karya penulis ni memang aku suka mungkin aku terlalu banyak baca cerita lejen dan fixi tu kut yang aku rasa suka dengan cerita ni tapi bila berkali aku baca cerita ni memang aku terbayang seorang brader yang aku kenal, dia seorang askar, sedang berlari dengan pistol di tangan nak balas dendam adeh Kalau brader tu tahu, mesti dia gelak berabis heheceritera ketiga , bab satu tu aku tak suka sangat bila penulis guna kata nama saya dalam penulisannya, syukurlah dia ubah bila masuk bab 3, maaf, aku betul betul terganggu rasa janggal tahap cipan hahaha jangan risau ini aku sorang je yang rasa kut heee bila bab tiga dan seterusnya, macam tak boleh nak lepas hahaakhirnya baru aku sedar buku ni Memang best senyum lebar

AssalamualaikumAlhamdulillah buku kedua untuk tahun 2017,menghabiskan buku buku lama yang tidak disentuh atau separuh jalan membacanya.
Teruskan membaca Bestnya, semua ketiga tiga ceritera dalam novel ini best sangat Walaupun hanya sekitar 200 mukasurat, kisah kisah yang dinukilkan amat mengesankan Schubert s Serenade kisah kasih adik abang yang tiada pertalian darah, Vendetta sebuah kisah seorang suami yang bertekad melunaskan janji matinya terhadap petualang yang membunuh sang isteri tercinta, Hati Andriyana pula kisah anak cucu cicit yang mencari kebenaran demi membongkar fitnah yang menodai susur galur keluarga Sebenarnya tak terdaya saya nak membuat kesimpulan untuk ketiga tiga ceritera karya novelist hebat ni Yang saya tahu hanya satu, membaca buku yang penuh emosi ini memberi kepuasan tahap tinggi.
review for Schubert s Serenade only Satu satunya novel cerpen kot H yang boleh buat aku menangis Perwatakan Ju a ni lebih kurang dengan kebanyakan watak ciptaan H yang lain seperti Addin, Trisy, Minn dll What I admire most about Ju a is that dia masih mampu menjaga aurat dengan abang tiri eventhough diorang duduk satu rumah, which is pada aku sangat susah utk orang melayu biasa buat Bila baca novel ni, aku terasa rindu sangat dengan arwah abang sebab bond antara Ju a dan Abang Shah yang sangat kuat walaupun sebagai adik beradik tiri, tapi dah cukup untuk buat aku jealous sebab tak sempat nak rasa kasih sayang seorang abang sepenuhnya Ju a dan Abang Shah berkongsi minat yang sama muzik Cumanya, Ju a main violin, n Abang Shah main piano, sampailah satu tragedi yang buatkan hidup Ju a berpusing 360 darjah Ending dia macam tergantung, sampai part Ju a masuk KMS je then habis Pembaca tak tahu apa kesudahan hidup Ju a, adakah dia akan jumpa balik dengan EG ke, main violin balik macam dulu ke or what So pls H, buatlah sambungan untuk cerita ni 3lagi dua cerita tu, belum sampai seru lagi nak baca hahaha zzz awesome Ceritera Schubert S Serenade Oleh HlovateLagunya Penuh Dengan Kenangan Dan Dengan Kenangan Itu Cerita Ini DitulisCeritera Vendetta Oleh ImaenDengan Jari Aku Gali Sedikit Tanah Di Nisannya, Kukuburkan Cincin Itu Di Sisinya Hari Ini Adalah Titik Tanpa Pulang Lagi Ceritera Hati Andriyana Oleh Noor SurayaSisipan Kisah Cinta Dia Yang Menyimpan Seribu Rahsia, Dia Yang Menyimpan Seribu Cerita, Dia Yang Ingin Berkongsi Sebuah Rasa Aliya Dan Manjalara drmuslimah.
blogspot.
comTajuk buku Gurindam JiwaPenulis Hlovate, Imaen , Noor SurayaKeluaran Jemari SeniHalaman 496 m sUlasan Ain Sabrina Ada 3 kisah dalam Gurindam Jiwa yang berlainan temanya.
Ceritera I Schubert s Serenade karya HlovateKisah pendek dari Hlovate membawa watak Ju a dengan Shah Kali ini tiada tema percintaan dibawa kerana Ju a dan Shah adalah adik dan abang walaupun tidak seibu dan sebapa Pada mulanya, Ju a amat tidak menyenangi kehadiran Shah sedangkan tiada salah Shah pada Ju a Sehinggalah kerana minat yang sama dan kerana muzik , mereka mula kamceng Namun di saat mereka menanti adik baru mereka , ada satu peristiwa berlaku Dalam gembira, ada peristiwa sedih menjelma.
Ceritera II Vendetta karya ImaenKisah ini hanya membawa watak aku tanpa nama Kisah di awal meceritakan serba sedikit kebahagian aku bersama Lia Namun kebahagian itu tidak lama, apabila satu eksiden berlaku yang menyebabkan Lia pergi selamanya Dan kerana itu , dia tekad untuk balas dendam Penyiasatan dibuat dengan bantuan yang lain , membawa dia kepada misteri yang lebih besar Membunuh seakan menjadi satu lumrah buatnya sampaikan tiada rasa bersalah yang terbit Berjayakah dia membalas dendam atau ada yang menjadi penghalang Apakah akhirnya, derita atau bahagia Ceritera III Hati Adriyana karya Noor Suraya.
Kisah Hati Adriyana adalah kesinambungan kisah Tanah Adriyana yang pernah diterbitkan CESB sebelum ini Kesinambungan kisah Aliya dan Hadi yang telah berkahwin setelah menghadapi musim cinta terlarang di dalam novel Tanah Adriyana sebelum ini Dan di dalam novel ini , dihuraikan dengan lebih mendalam kisah cinta moyang mereka dahulu , Ku Ahmad Fitri dengan Raden Adriyana Juga bagaimana keluarga Aliya akhirnya mendapat pembelaan setelah rahsia sebenar terbongkar.
Komen Ain Sabrina Ketiga tiga kisah ini walaupun dikumpulkan dalam Gurindam Jiwa , setiap satunya ada kekuatan dan temanya masing masing Seakan tiada ikatan lansung antara cerita ketiga tiga ini.
Watak Ju a yang mempertahankan prinsip dan ajaran agama , menjaga aurat antara dia dan shah amat saya hormati Ini kerana saya tahu benda itu bukan mudah Untuk menjaga aurat dengan sepupu pun saya rasa susah , tambah tambah lagi dengan abang yang hidupnya hampir 24 jam serumah dengan kita Kisah Schubert s Serenade ada kekuatannya sendiri walaupun tidak membawa tema cinta sebagai temanya Tema hubungan persaudaraan membuatkan saya turut rindu pada saudara saya sendiri walaupun realitinya pasti tidak seindah seperti dalam novel.
Kisah kedua agak berat Kisah dendam, kisah nyawa manusia jadi taruhan Saya ingin mengiakan kata kata yang ada ditulis dalam novel ini, orang berdendam adalah orang yang paling sedih Itu benar , kita akan pasti akan lebih gembira jika kita mudah melupakan dan mudah memaafkan Tiada yang memberatkan fikiran, fikiran yang ringan membawa kepada kebahagian Dan kerana itu watak aku menjadi watak yang menyedihkan , walaupun dendamnya terbalas , hakikat Lia telah pergi masih tidak berubah.
Kisah ketiga boleh buat saya tersenyum sendiri Saya pernah ada buku Tanah Adriyana Saya cakap pernah ada , sebabnya buku itu sudah hilang tiada ganti Jadi apabila mengetahui ada kesinambungannya , cepat cepat saya dapatkan buku ini Ternyata ia tidak mengecewakan Membaca kisah ini , seakan membaca kisah cinta 2 zaman, kisah cinta Ku Fitri dan Raden Adriyana, kisah cinta Hadi dan Aliya Kedua kedua kisah cinta saya suka.
Tiga penulis yang amat berbakat Dua daripadanya amat saya minati Terima kasih.
Hlovate Schubert s Serenade lagu yang penuh kenangan untuk seorang Najwa Ju a kepada Shaharmi Abang Shah Bila Abang Shah meninggal dunia, Ju a kehilangan dan tidak dapat meneruskan minatnya kepada musik Dia lebih menumpukan dirinya kepada pelajaran serta doa untuk kesejahteraan Abang Shahnya Imaen pertama kali membaca hasil tulisannya Vendetta D kehilangan isteri tersayang semasa mereka berbelanja di Antwerp Finest Dari hari itu, dia nekad untuk membalas dendam ke atas mereka yang terlibat Rupanya mereka adalah penjayah yang bertaraf antarabangsa Dalam misi melaksanakan dendam, D menemui seseorang yang dapat mencuit hatinya yang kekosongan Perjalanan memenuhi dendam juga adalah jalan mengenali Tuhan Ada ironinya Perkenalan pertama saya pada dunia gelap seorang pembunuh professional.
Noor Suraya Hati Andriyana Dua keluarga bermusuhan dari zaman nenek moyang hingga kini Hati Aliya dan Hadi tidak mungkin dapat disatukan kerana dendam lama Tetapi kerana Ku Fitriyah Manjalara dan Yusoff Joshua O Brien, mereka akhirnya disatukan Dari situ, semuanya dipermudahkan Satu persatu rahsia keluarga dibongkar Fitnah dan aib yang dilontarkan selama ini kepada Andriyana dapat dibersihkan Keluarga dari susur galur Andriyana akhirnya diikhtirafkan Dan Aliya dan Hadi sekarang sedang menanti saat keluarga mereka berkembang.